Značka Rolls-Royce se etablovala na českém trhu

Značka Rolls-Royce je synonymem pro luxusní automobily a velice náročné zákazníky. Společnost Rolls-Royce Motor Cars má proto vybudované velmi silné produktové portfolio a své vozy neustále zdokonaluje, a to jak po estetické, tak i po technické stránce. V České republice vzniklo lokální dealerství v roce 2016 jako součást prodejní společnosti CarTec Group. My jsme společně s agenturou VizooImage byli dlouholetým partnerem a pomohli jsme značce proniknout na český trh.

Naším hlavním úkolem bylo přiblížit značku českým zákazníkům, navázat a prohloubit mediální vztahy, a to nejen s automotive tituly, ale také s byznysovými a life-stylovými médii. V rámci dlouhodobé spolupráce, která trvala od roku 2017 do prvního čtvrtletí roku 2022, jsme navrhli komunikační strategie k odhalení nových modelů a zakázkových Bespoke vozů, které byly v showroomu Rolls-Royce Motor Cars Prague postupně představovány. Cílem strategie bylo značku, která vychází z tradičních hodnot, má mnohaletou historii a punc výjimečnosti, více přiblížit současné společnosti a zároveň ji propojit se soudobými trendy, aniž by ztratila cokoliv ze své jedinečné DNA.

PR strategií s názvem „Zažijte Rolls-Royce“ jsme se zaměřili zejména na získání osobní zkušenosti s modely Rolls-Royce a na možnost prožít zcela výjimečný zážitek z jízdy i doprovodných aktivit, jako byly například přednášky o umění a technologii či individuální rozhovory se zástupci Rolls-Royce. Nejvýznamnější kampaně byly zaměřeny na tři nové automobily: Phantom, Cullinan a Ghost, některé z nich byly věnovány i zakázkovým Bespoke modelům.

Možnost „Zažít Rolls-Royce“ měli novináři i vybraní influenceři během exkluzivních press tripů ve Vysokých Tatrách (SK), při návštěvě výrobního závodu v Goodwoodu (UK) nebo třeba během testování ve Skalistých horách (USA). Díky pestré skladbě témat a kontinuální komunikaci s médii se podařilo každým rokem navyšovat počet mediálních ohlasů z počátečních 72 za rok 2017 až na 355 mediálních výstupů v roce 2021. Mediální hodnota AVE za rok 2017 činila 188 440 €. Za období roku 2021 byla hodnota AVE již více než čtyřnásobná (834 373 €).

Do komunikace byly zapojeny i nové formáty, aby se značka posunula progresivním směrem a přiblížila své produkty mladé generaci. Součástí klíčových kampaní bylo oslovování vhodných influencerů. V souladu se značkou Rolls-Royce byly vybrány takové osobnosti, které jsou orientovány na luxusní komodity, jako je móda, designové výrobky, architektura nebo přímo automobily. Ve vozu Rolls-Royce se tak svezla například módní návrhářka Ivana Mentlová, fashion influencerka Bé Hà Stylewithme, Monika Marešová nebo MenT, který se ve svém Youtube profilu Ment’s Garage zaměřuje na recenze luxusních automobilů, a řada dalších.