Hranolky Aviko na sociálních sítích

Globální značka Aviko, která se zaměřuje na zpracování brambor, chce být více vidět, a to také na sociálních sítích. Chce tak dohnat zahraniční pobočky, pro které je on-line standardním komunikačním kanálem. Komunikaci společnost zahájila na konci roku 2018 a my jsme rádi, že si jako partnera vybrala náš tým. Profil Aviko ČR jsme spravovali od prosince 2018 do května 2019.

Společnost Aviko byla založena v roce 1962 v Nizozemí jako společná iniciativa skupiny farmářů. Od té doby ušla dlouhou cestu a aktuálně patří mezi čtyři největší společnosti zpracovávající brambory na světě. S 50% podílem na trhu je dnes globálním lídrem na trhu předsmažených hranolků a její výrobky se prodávají v 70 zemích po celém světě.

Aviko se koncem loňského roku rozhodlo se svými zákazníky v ČR komunikovat také prostřednictvím sociálních sítí. Hlavním kanálem se stal Facebook, kde jsme se zaměřovali právě na B2C komunikaci. Naším hlavním cílem bylo dostat informace o značce mezi pevně vymezené cílové skupiny a seznámit veřejnost s jejími benefity, jakými je například pečlivý výběr brambor či specifický způsob krájení a smažení hranolek, a také s vybranými produkty firmy Aviko.

V rámci komunikace jsme vsadili na uvolněný tón, hravost a zábavu s cílem postupného budování komunity kolem značky Aviko. Abychom neorientovali příspěvky čistě na produkty, využívali jsme mix různých formátů a konceptů. Jedním z nich byl koncept „Poznej Aviko“, prostřednictvím kterého byli uživatele seznamováni s detaily ohledně samotné výroby a značky. Téma hranolek bylo také propojeno se sezónními tématy, takže je uživatelé mohli vidět například u šikmé věže v Pise nebo na horách. Nechyběly ani zábavné gify, hravé soutěže a recepty z dílny Aviko.

Za půlroční období spolupráce se podařilo zdvojnásobit počet fanoušků. Zároveň se dařilo fanoušky zapojovat a dosáhnout skvělé interakce u příspěvků, kdy získaly více než 4 900 likes. I díky pravidelně realizovaným kampaním byl dosah příspěvků za dané období přes 2 miliony relevantních uživatelů.