Zásah prostřednictvím 37 mediálních výstupů
Našim úkolem bylo médiím a zároveň jejich prostřednictvím i široké veřejnosti zcela nový koncept a změnit tak představu o Hančových, kteří byli dlouhá léta vnímáni jen jako pěstitelé jahod. Stěžejní byla komunikace změny brandu z Jahodárny Vraňany na Farmu Vraňany Hanč, která měla odrážet vize a záměry zakladatelů farmy. Za celou komunikací a změnou konceptu farmy ale byl ještě hlubší význam. Cílem nebylo pouze komunikovat proměnu jahodárny, ale také vysvětlovat a motivovat českou společnost k volbě lokálních potravin a udržitelnému chování a nakupování, které v kontextu aktuálního celosvětového ekologického dění vnímáme jako podstatné.
Zásah prostřednictvím 37 mediálních výstupů
O která vzrostla četnost vyhledávání Farmy Vraňany na internetu mimo hlavní jahodovou sezónu
Spolupráce s Rohlik.cz s nadstandardními podmínkami, kterou se podařilo navázat díky nové komunikační image společnosti
Strany ve Forbes věnované příběhu Hančových
Originální videoreportáže v TV (ČT 1, Prima), na Idnes.cz a Novinky.cz
ZÁŽITKOVÁ TISKOVÁ KONFERENCE
Naše strategie vsadila na osobní zážitek pro novináře, který vychází ze samotné podstaty vraňanské farmy. Jak jinak lépe pochopit novou vizi než skrze osobní zkušenost? Pro média napříč všemi segmenty (lifestyle, oborová, zpravodajská i businessová) jsme proto uspořádali netradičně pojatou zážitkovou tiskovou konferenci přímo ve Vraňanech. Již před samotným otevřením nové Farmy Vraňany Hanč tak mohli novináři navštívit nově vzniklou dřevostavbu postavenou v duchu udržitelných principů, která se stala největším farmářským centrem v regionu. Tiskovou konferenci jsme zrealizovali od prvotního konceptu, který byl postaven na unikátních zážitcích, až po dopravu redaktorů na místo.
Novináři tak dostali příležitost nahlédnout pod pokličku nejmodernějšímu pěstování jahod pomocí stolní technologie, už v dubnu mohli ochutnat první vraňanské jahody, vyzkoušet menu z nového bistra a současně se mohli alespoň na chvíli sami stát pěstiteli během workshopu s Dagmar Hančovou, spolumajitelkou farmy a osvojit si tak know-how správného sázení jahodníků. Rozšířený pohled na ekologickou podstatu vraňanské farmy pak poskytnul také architekt Jan Lapčík ze studia FUSION ARCHITECT, který unikátní dřevostavbu navrhnul.
VÝSLEDKY – VRAŇANY V MÉDIÍCH I NA ROHLIK.CZ
I s minimálním rozpočtem se nám podařilo uspořádat tiskovou konferenci, která rezonovala ještě měsíce poté a zasáhnout tak klíčová česká média. Akce se zúčastnilo 40 novinářů z 30 předních českých médií všech mediatypů. Celkem se podařilo získat 37 mediálních výstupů včetně hlavních vysílacích časů dvou celostátních televizí, videoreportáží v online nebo 4stránkovou reportáž v prestižním magazínu Forbes. Kumulovaná čtenost všech výstupů z tiskové konference přesáhla 19 milionů a můžeme konstatovat, že oproti předchozímu roku se nám podařilo více než zdvojnásobit počet mediálních zmínek během hlavní farmářské sezóny.
PR komunikace ale přinesla i další velké úspěchy. Díky intenzivní komunikaci zaměřené na relevantní média a díky novému mediálnímu obrazu se Farmě Vraňany podařilo navázat spolupráci s nadstandardními podmínkami s největším online supermarketem a dovážkovou službou v České republice Rohlik.cz a dodávat tak čerstvé vraňanské jahody do tisíců domácností v Praze a okolí. Tato spolupráce umožnila růst brandu vraňanských jahod, který byl sice již dlouhodobě zavedený, ale bylo potřeba mu dát zajímavý moderní design, který mu umožnil oslovit nové zákazníky z metropole, pro které je důležitá nejen kvalita produktu, ale také celkový styl komunikace firmy.
O tom, že se čeští zákazníci začali o Farmu a lokální sortiment ještě více zajímat, svědčí také vyšší vyhledávání Farmy Vraňany na internetu, které oproti roku 2021 vzrostlo v roce 2022 o 47 % v období mimo hlavní jahodovou sezónu, a narostl její tržní potenciál. Data z vyhledávání současně ukazují, že si Češi osvojili nový brand Farma Vraňany Hanč, což ukazuje znatelný pokles vyhledávané fráze „Jahodárna Vraňany“.
Farma Vraňany:
V roce 1998 vznikla nedaleko Mělníka ve středních Čechách Jahodárna Vraňany. Tu společnými silami založili bratři Milan a Radek Hančovi, kteří tak navázali na rodinnou tradici zemědělského hospodaření a zahradnictví. Postupně se Hančovi vypracovali na největší pěstitele jahod v České republice, které v současné době pěstují na ploše cca 40 ha. Od roku 2018 jsou zároveň jediní, kdo v tuzemsku pěstuje jahody ve speciální stolní termínované technologii, díky níž nabízí ty nejsladší čerstvé jahody až 8 měsíců v roce.