Nový Rolls-Royce Ghost představen poprvé v Praze

V září 2020 představila britská značka Rolls-Royce svůj nejnovější model Ghost v Praze a česká metropole se tak stala první zastávkou v sérii postupných národních premiér. Ghost je nástupcem nejúspěšnějšího modelu v 116leté historii značky a jeho předchozí generace se vyráběla nezvykle dlouhých 11 let. Přestože na fotografiích vypadá nový Ghost jako facelift předchozí verze, ve skutečnosti se jedná o zcela nový vůz, který nabízí jak novou techniku, tak i design. My jsme zajišťovali kompletní PR servis a postupně jsme novinářům i veřejnosti poodhalovali informace o novém voze a komunikaci směřovali ke slavnostní premiéře.

Pre-launch období

Léto 2020 bylo pro značku Rolls-Royce ve znamení postupného odhalování jednotlivých indicií a technických řešení. Novinářům jsme informace dávkovali s chirurgickou přesností. Česká a slovenská veřejnost se tak mohla s novým Ghostem seznamovat postupně. Během července a srpna bylo postupně publikováno šest tiskových informací, jejichž cílem bylo vzbudit zájem o nový Ghost. Vedle toho byla postupně připravována také startovací pozice pro plánovanou pražskou premiéru. Zveřejněny byly dokonce i informace, které souvisely se změnami designu značky a tři vybraní čeští novináři se zúčastnili globálního online streamu, prostřednictvím kterého byla změna image tradiční britské značky představována.

Debut nejen pro novináře

Praha byla vybrána jako první destinace, ve které se nový Ghost fyzicky představil veřejnosti. Na premiéru byli pozvaní jak novináři z automobilových, zpravodajských a lifestyle titulů, tak také vybraní influenceři. S oběma skupinami jsme vedli velmi podobnou komunikaci. Snažili jsme se zaujmou výjimečností značky Rolls-Royce a také exkluzivitou konané akce, kdy Praha byla vůbec prvním místem, kde byl Ghost představen. Výběr influencerů, respektive KOL (key opinion leaders) byl podřízen jejich potenciálnímu vztahu ke značce. Osloveni byli jak úspěšní sportovci, fashion influencerky, tak osobnosti, které tvoří a publikují obsah související s auty (pozvání dostalo dokonce i několik tzv. carspotterů).

Media Coverage

Vyvrcholením postupného zveřejňování odhalování nového Ghostu se stala premiéra v Hauch Gallery Prague, kam dorazilo více než padesát novinářů a influencerů. Podařilo se nám získat přes 90 mediálních výstupů napříč mediálním spektrem včetně významných zpravodajských a byznysových médií s kumulovanou čteností přes 36 miliónů. Všechny mediální výstupy byly pozitivní a naprostá většina z nich monotématická. Média nový Ghost vyzdvihovala a zpravodajské servery vedle textů navíc publikovaly i videa přímo z premiéry. Velký dosah měla premiéra i díky influencerům. Ti publikovali celkem 26 instastories a 18 postů. Počet zobrazení dosáhl 4,2 miliónů.

Za pozornost stojí, že značka Rolls-Royce nemá vyčleněný inzertní rozpočet a ani představení nového Ghostu nebylo podpořeno kampaní. Z pohledu PR lze tento projekt zařadit mezi ty nízkorozpočtové s vysokým zásahem.